Site Loader
مشهد خیابان مهر پلاک11

الگوریتم گوگل در مارس ۲۰۱۹ – الگوریتم فلوریدا ۲

 

الگوریتم گوگل مدام در حال بروزرسانی است. این بروزرسانی به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه می باشد که گاهی به صورت جزئی است و گاهی هم به صورت هسته ای.

در مارس ۲۰۱۹ بروزرسانی کسترده ای از سمت گوگل صورت گرفت که نظریه های بسیاری را به خود اختصاص داد.

برخی این بروزرسانی را فلوریدا ۲ (florida 2) و برخی هم آن را الگوریتم مارس ۲۰۱۹ می نامند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تغییرات الگوریتم ۱۲ مارس در گوگل و تاثیرات آن در سئو سایت بپردازیم.

الگوریتم گوگل در مارس ۲۰۱۹

در ۱۲ مارس ۲۰۱۹ گوگل توییت زیر را منتشر کرد و به صورت رسمی بروزرسانی هسته ی خود را تایید کرد.

بنابر گفته ی خود گوگل :

این هفته ما یک آپدیت گسترده برای الگوریتم هسته ای منتشر کردیم؛ همانطور که چندبار در سال این کار را انجام می دهیم. راهنمایی ما در مورد چنین آپدیت هایی همان مواردی است که قبلا گفته ایم. برای اطلاعات بیشتر می توانید سایر توئیت های ما در این مورد را ببینید.

هرچند این تغییرات از چند روز قبل در تاریخ های ۲۲ و ۲۷ فوریه و ۴ مارس آغاز شده بود که در ۱۲  مارس به اوج خود رسید. بنابر گفته های کارشناسان گوگل آپدیت های بزرگتری قبلا ارائه شده اند اما نمی توان این آپدیت را در گروه بزرگترین بروزرسانی های گوگل دانست.

این بروزرسانی به منظور بهبود مشکلاتی بود که از الگوریتم قبل به وجود آمده بود، صورت گرفته است.

چند ماه قبل، در اگوست ۲۰۱۸ گوگل از الگوریتم مدیک رونمایی کرد که تمرکز آن بر روی سایت های پزشکی و سلامت بود اما به نظر می رسد که الگوریتم ۲ florida بر تمامی سایت های اینترنتی تاثیر گذاشته است.

 

بررسی هایی که از تغییرات آپدیت گوگل در مارس ۲۰۱۹ تا به امروز صورت گرفته شامل نتایج زیر شده است. البته این موارد به صورت تجربی است و هنوز به صورت رسمی تایید نشده هستند:

  • تغییر در رتبه ها و بازدید سایت که بیشتر با افت مواجه شده اند.
  • این بروزرسانی مربوط به زبان و مکان خاصی نمی باشد.
  • درک گوگل از عبارات در مفهوم جمله تغییر کرده است حتی به هم خانواده ها  و کلمات مشابه هم اهمیت می دهد.
  • کیفیت لینک سازی خارجی اهمیت پیدا کرده است.
  • رتبه بندی در عبارات کوتاه تغییر کرده است.

سئو با الگوریتم فلوریدا ۲

همیشه پس از بروزرسانی های گوگل به مدت ۱ ماه صبر کنید تا از تغییرات صورت گرفته مطمئن شوید و به قدرت تحلیل و تصمیم گیری خود آسیب وارد نکنید.

بهترین راه برای سئو با الگوریتم فلوریدا ۲، تا زمانی که گوگل تغییرات بروزرسانی خود را تایید کند تمرکز بر روی محتواست. در این مدت شما می توانید به تولید محتوای بکر ادامه بدهید و محتواهای قبلی خود را در صورت نیاز به روزرسانی کنید.

لازم به ذکر است که این بار در حین نوشتن حتما به چگالی کلمات کلیدی خود و استفاده از واژه های هم معنی ای که به کلید واژه ی شما مربوط می شوند بیشتر دقت کنید.

تغییرات الگوریتمی گوگل به صورت روزانه چندین مورد انجام میشود.

گاهی این تغییرات به صورت پایه ای و کلی هستند و باعث تغییرات چشم گیری در انواع سایت ها میشود.

معمولا این تغییرات الگورتمی پایه ای در هسته گوگل (broad core algorithm update) به صورت سالانه و چند بار در سال انجام میشود.

در ساعت ۹:۵۷  تاریخ ۱۲ March سال ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۷) در قالب یک توئیت به طور رسمی تغییر الگورتمی پایه ای را تایید کرد.

“Each day, Google usually releases one or more changes designed to improve our results. Some are focused around specific improvements. Some are broad changes. Last week, we released a broad core algorithm update. We do these routinely several times per year….”

ترجمه :

“هر روز ، گوگل به طور معمول یک یا چند تغییر برای بهبود نتایج طراحی میکند. بعضی از تغییرات حول یک سری بهبودها در حوزه های خاص اجرا میشود. بعضی از تغییرات ، تغییرات پایه ای هستند. هفته گذشته ، ما یک تغییر الگوریتمی پایه ای انجام دادیم. ما این سبک تغییرات را به طور معمول چند بار در سال انجام میشود…”

 

سئو سایت برای آپدیت الگوریتم فلوریدا ۲ گوگل

همان طور که در توئیت سالیوان در بالای صفحه دیدید، راهنمایی که او کرده است این است که کاربران را به یک توئیت گذشته ارجاع داده است. این توئیت می گوید:

هیچ گونه روشی برای فیکس کردن صفحاتی که عملکرد بدتری نسبت به صفحات دیگر دارند وجود ندارد؛ فقط لازم است روی تولید محتوای عالی تمرکز کنید. در طول زمان، ممکن است محتوای شما با مرتبط بودن با صفحات دیگر پیشرفت کند.

چیزی که می توان از این توئیت استنباط کرد بحث مرتبط بودن محتوا و/یا لینک دهی مطالب در نتایج جستجو باشد.

محتوای ضعیف و بک لینک های نا مناسب همیشه قاتل رنک سایت ها بوده اند. این موارد چیزهای جدیدی نیستند و صاحبان وب سایت همواره از اهمیت این موارد برای گوگل با خبر بوده اند. اگر سایت شما دارای محتوایی عالی است و بک لینک های واقعی و طبیعی دریافت می کند، جای هیچ ترسی وجود ندارد و هرگونه تغییر احتمالی در رنک و ترافیک بی شک طی روزهای آینده به ثبات خواهد رسید. امّا اگر سایت شما در موارد کلیدی از جمله محتوا و بک لینک ضعیف عمل کرده است، چه در این آپدیت چه در آپدیت های بعدی، به هرحال روزی سایت شما گیر خواهد افتاد! اگر مایل هستید که سایت شما رنک مناسبی داشته باشد و در جایگاهی پایدار و محکم بایستد، باید کار سئو سایت خود را به صورت اصولی و هدفمند انجام دهید.

Post Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *