Site Loader
مشهد خیابان مهر پلاک11

موتور جستجو یا search engine برنامه است که کلمات کلیدی را در بانک های اطلاعاتی وب جهانی جستجو می کند و در اختیار کاربرانی که در جستجوی کلمه مورد نظرشان هستند قرار میدهد مثل سایت های گوگل، یاهو ، بینگ و …هر وقتی که در موتور های جستجو  کلمه،سوال و یا عبارتی را جستجو میکنید فهرستی از وب سایت های مرتبط با موضوع نمایان می شود. بیشتر این موتور های جستجوگر اطلاعات دسته بندی شده دارند . موتور جستجو با دقت وب سایت ها رو زیر نظر می گیرد و با خواندن متن های اصلی یک ایده درباره موضوع اصلی سایت دست میابد و آن ها را در یک دیتابیس فهرست بندی می کند.‌‌ سال ۱۹۹۰ اولين موتور‌هاي جستجو شروع به کار کردند ، آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند، رتبه سایت ها بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد مثلا صفحه AAA در بالاي اين ليست وجود داشت. بعد از رشد دنیای وب در جهان ، کم کم این موتورهای جستجو دارای الگوریتم های پیچیده تری شدند.

نحوه رتبه بندی سایت های مختلف در موتورهای جستجو چگونه است؟

هر موتور جستجو با توجه به الگوریتمی که داره به صفحات سایت ها امتیاز می ده ، هر چقدر این امتیازها بیشتر باشه در هنگام نمایش نتایج جستجوی کاربر ؛ سایت بالاتر از سایت های رقیبش قرار می گیره. اولین چیزی که این روزها برای این رتبه بندی خیلی مطرحه PageRank سایت گوگل به این دلیل که این سایت در جهان اولین رتبه رو داره.

گوگل امتیازی بین ۰ تا ۱۰ به سایت ها می ده و تقریباً هر ماه یک یا دو بار این رتبه بندی توسط گوگل بازبینی می شه و تغییر می کنه. سایت هایی که دارای رتبه ۱۰ هستن از محبوبیت و مقدار لینک بالایی برخوردار ن و سایت هایی که نمره ی ۳-۷ را کسب می کنن سایت های متوسطی هستن اما سایت هایی که تازه شروع به کار کرده ان و هنوز محبوبیتی ندارن رتبه ای بهتر از ۰ نمی توانند کسب کنن. حالا این رتبه بندی برای سایت ما چه مزیتی داره؟ وب سایت هایی که رتبه بندی بالاتری دارن درصد بیشتری از کلیک ها و بازدید کننده ها رو به خودشون جذب می کنن و این به وضعیت اقتصادی تجارت ما کمک می کنه. رتبه بندی موتورهای  جستجو تحت تاثیر بسیاری از عوامل از جمله سن سایت، کیفیت نمونه کارها، پیوند سایت، ربط صفحه، سیگنال های اجتماعی و سطح رقابت در میان سایت های دیگه ست.

گوگل با استفاده از ۲۰۰ عامل در تعیین رتبه بندی موتور جستجوی سایت، اعتراف می کنه که بسیاری از آنها نمی توانند توسط مالک وب سایت کنترل بشن. موتورهای جستجو همچنین بر روی ایجاد یک تجربه جستجوی شخصی تر برای کاربران تمرکز کرده و سابقه جستجو فرد را به حساب میارن یعنی در حالی که یک وب سایت ممکن است برای عبارت خاصی برای یک بازدیدکننده رتبه ۳ باشد، ممکن است فقط ۸ رتبه دیگر را رتبه بندی کند. پس اینکه نتایج جستجوی تمام کاربرها یکی باشه حتی با اینکه یک کلمه کلیدی مشخص باشه تضمین نمی شه. موتورهای جستجو صفحات سایت رو رتبه بندی می کنن نه کل یک سایت رو ، به این معنی که صفحه اصلی ممکنه رتبه ۱ برای کلمات کلیدی خاصی داشته باشد، در حالی که یک صفحه داخلی عمیق ممکن است در صفحه سوم ذکر بشه.

 

۱۰ موتور جستجوگر برتر :

۱) Google.com
۲) ‌Bing.com
۳) Yahoo.com
۴) Ask.com
۵) Aol.com
۶) Wow.com
۷) Webcrawler.com
۸) Mywebsearch.com
۹) Infospace.com
۱۰) Info.com

 

سئو چیست؟

 

کلمه سئو که این روزا زیاد می شنویم به اختصار از کلمه Search engine optimization و به معنی بهینه سازی موتور جستجو گرفته شده ؛ در بازار رقابتی امروز ، این موتورهای جستجو مهم تر از همیشه ست. SEO به طور خلاصه، مجموعه ای از قوانینه که میتونه توسط صاحبان وب سایت (یا وبلاگ) برای بهینه سازی و رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو به کار بره. علاوه بر این، یک راه عالی برای افزایش کیفیت وب سایت های شماست که آنها را دوستانه، سریع تر و آسان تر می کنه.

سئو همچنین می تونه به عنوان یک چارچوب در نظر گرفته بشه چون کل فرایند دارای تعدادی از قوانین یا دستورالعمل ها، مراحل و مجموعه ای از کنترل هاست.

ضرورت سئو برای وب سایت ما چیست؟

 

  • اکثر کاربران موتورهای جستجو احتمالا بر روی یکی از ۵ پیشنهاد برتر در صفحه نتایج (SERPS) کلیک می کنن ، بنابراین برای استفاده از این مزیت و به دست آوردن بازدید کننده های وب سایت یا مشتری برای فروشگاه اینترنتی تون باید جزو اولین های لیست باشید.
  • SEO فقط در مورد موتورهای جستجو نیست، اما روش های جستجوگر خوب، تجربه کاربری و قابلیت استفاده از وب سایت رو بهتر می کنه.
  • کاربران به موتورهای جستجو اعتماد می کنن و حضور داشتن شما در موقعیت های بالا برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کنه، اعتماد به وب سایتتون رو افزایش میده.
  • SEO برای تبلیغات اجتماعی وب سایت شما مناسبه ؛ افرادی که وب سایت شما رو با جستجو در Google یا Yahoo پیدا می کنن احتمال بیشتری داره که آن را در Facebook ، Twitter ،Google+ یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنن.
  • SEO برای اجرای صحیح یک وب سایت مهمه ، وب سایت های دارای بیش از یک نویسنده می تونه از طریق SEO به طور مستقیم و غیر مستقیم به سود برسه. مزایای مستقیم آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو است و مزایای غیر مستقیم آنها داشتن چارچوب مشترک (چک لیست) برای استفاده قبل از انتشار محتوای سایت ست.
  • SEO می تونه شما رو در صدر این رقابت قرار بده ، اگر دو وب سایت یک چیز مشترک رو بفروشن ، این بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت برای شما احتمال داشتن مشتری بیشتر و فروش بیشتری رو رقم می زنه.

تفاوت بین سئو و بازاریابی اینترنتی چیست؟

 

سادهترین پاسخ اینه که SEO یکی از ابزارهای موجود در بازاریابی اینترنتی شماست. این بازاریابی اینترنتی نیست به عنوان مثال، اما می تونه بخشی از کمپین بازاریابی اینترنتی شما باشه که معمولا شامل موارد دیگه ای مثل ارتقاء رسانه های اجتماعی، استراتژی محتوا و … است.

به طور خلاصه بهینه سازی موتور جستجو یا سئو راهی برای بهینه سازی وب سایت شماست تا موتورهای جستجو بهتر آن را درک کنند و به شما رتبه بندی بالاتری بدن در نتیجه به هر تجارتی که نیاز به مشتری داره کمک می کنه

Post Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *