Site Loader
مشهد خیابان مهر پلاک11

 کلمه کلیدی یا Keyword عبارتی است که کاربران برای پیدا کردن مطالب مورد نیاز خود، در موتورهای جست و جو مثل سایت گوگل ، یاهو و بینگ وارد می نمایند. مشتریان کسب و کار ها و کاربران اینترنت ، هنگام جست و جو در اینترنت، از عبارات و اصطلاحات مرتبط با محصولات و خدمات مورد نیاز خود استفاده می نمایند.

کلمات کلیدی، عبارات و یا کلماتی هستند که معرف محتوای یک سایت می باشند. در واقع شما هربار که در داخل موتورهای جستجو عبارتی را وارد و search می کنید، در حال استفاده از کلمات کلیدی می باشید. برای مثال زمانی که شما به دنبال یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت در مشهد هستید، در گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر، عبارت “اینترنت پرسرعت در مشهد ” را جست و جو می نمایید. این عبارت یک کلمه کانونی برای شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی که در شهر مشهد هستند، محسوب می شود. این شرکت ها با وارد نمودن این عبارت و سایر عبارات مشابه آن در متاتگ ها باعث بالا رفتن آمار سایت خود در موتورهای جست و جو می شوند. هرچه کلید واژه ها دقیق تر و مرتبط با مفهوم انتخاب شوند، نتیجه ای که موتور جستجو در اختیار کاربر می گذارد مفیدتر خواهد بود.

استفاده از کلمات کلیدی یکی از تکنیک های بهینه سازی وب سایت (SEO) و بهبود رتبه گوگل است، البته از آن جایی که وب مسترها و مدیران سایت  برای بالا بردن آمار سایت و رتبه الکسا خود در موتورهای جست و جو، از عبارات نامربوط با موضوع فعالیت سایت خود استفاده کرده اند، امروزه اکثر موتورهای جستجو در هنگام ایندکس گذاری سایت ها، ضریب و چگالی کمی برای واژه کلیدی در نظر می گیرند.

کلمه کلیدی
keyword in seo

ایجاد لیستی از کلمات کلیدی یکی از اولین و مهمترین مراحل در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. کلمات کلیدی در جستجوگرها به طور مستقیم در ارتباط با اجرای یک مبارزات بازاریابی جستجو میتوانند برنده شوند. از آنجا که کلمات کلیدی برای تمام تلاش های دیگر SEO شما پایه و اساس است،ارزش این را دارد که برای انتخاب درست و موثر آن زمان بگذارید.

پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی خود برای جستجوگرها

اغلب افراد هنگام انجام تحقیقات و انتخاب کلید واژه اشتباهات مشابهی را انجام می دهند مثلا : هدف قرار دادن کلمات کلیدی که بسیار محبوب هستند، به این معنی است که دارای بازار رقابتی بالایی میباشند.

اساسا، تحقیقات کلمه کلیدی برای جستجوگرها باید یک بخش همیشگی و در حال تکامل از کار شما به عنوان یک سئو کار و بازاریاب باشد. کلمات کلیدی قدیمی باید به صورت دوره ای مجددا ارزیابی شوند، و کلمات کلیدی با حجم بالا، رقابتی اغلب می توانند با استفاده از جایگزین یا افزوده شدن با عبارات طولانی تر، خاص تر طراحی شوند تا دقیقا بازدید کنندگان مناسب خود را بیابد. (اینکه چه کسی از سایت شما بازدید می کند – به ویژه اگر آنها افرادی هستند که به طور فعال در جستجوی خدمات شما هستند – حداقل به همان اندازه که تعداد بازدید کننده ها اهمیت دارد، مهم است.) و شما باید آگاه باشید که  در اینجا زبان مشتری خدمات شما است که اهمیت دارد درواقع تنوع کلمه کلیدی در دنیایی از کلمات کلیدی است. اگر خودتان را با استفاده از همه کلمات کلیدی همانند رقبای خودتان پیدا نکنید، پس باید در انتخاب کلید واژه کانونی خود بیشتر دقت کنید و زمان بگذارید. علاوه بر کمک گرفتن از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و نتایج آن ، شما باید از تحقیق و تجربه خودتان در نوشتن استفاده کنید.

چه کسی از کلمات کلیدی شما استفاده می کند؟ و چگونه میخواهد شما را پیدا کند ؟

با ارائه محتوای عالی  که واقعا پاسخگو به سوالات مشتریان آینده شما باشد  و با استفاده و کمک از ابزارهای جستجوگر کلمات کلیدی رایگان مثل :kwfinder و planner google بهترین، کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید که ترافیک وب سایت و افزایش فروش شما را در پی خواهد داشت.

keyword
keyword

با انتخاب کلمه کلیدی دقیق موتور جست و جو برای شما کار می کند

اکنون که شما بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرده اید، باید آنها را به کار ببرید تا نتایج جستجوگرها (ترافیک جستجو، تبدیل و همه چیز خوب) را به دست آورید.

 جستجوگرها توصیه می کنند که کلمات کلیدی مرتبط را در تعدادی از مناطق با توجه به موضوع سایت خود، در عناوین و متن اصلی ،برگه ها، URL ها، برچسب های متا تگ و نامهای تصویر اضافه کنید. از سوی دیگر، وب سایت های بهینه سازی شده موفق، هزاران یا حتی میلیون ها کلمه کلیدی دارند. شما نمی توانید یک صفحه منحصر به فرد برای هر یک از کلمات کلیدی خود ایجاد کنید. در همان زمان، شما نمی توانید سعی کنید همه چیز را بر روی تعداد انگشت شماری از صفحات با کلمه کلیدی پیش ببرید و انتظار برای رتبه گرفتن هر کلمه کلیدی خاص داشته باشید. این کار درست نیست و نتیجه نمیدهد.

راه صحیح گروه بندی و سازماندهی کلمات کلیدی است. با تقسیم کلمات کلیدی خود به گروه های کوچک و قابل کنترل و مرتبط، می توانید حجم کار خود را (به طور قابل توجهی) کاهش دهید، در عین حال صفحات مخصوصی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما وب سایت یک فروشگاه لوازم خانگی آنلاین را اجرا می کنید. شما ممکن است که گروهی از کلمات کلیدی را برای همه محصولات مربوط به یخچال خود ایجاد کنید، سپس برای همه محصولات مرتبط با لباس شویی خود و غیره. گام بعدی این است که هر گروه را به زیر گروه های کوچک تر تقسیم کنید. فروشگاه لوازم خانگی شما می تواند صفحات شخصی بهینه سازی شده برای هر یک از گروه های کلیدی کوچک ایجاد کند. یک سئو کارتلاش می کند بهینه سازی یک صفحه وب را برای گروهی از کلمات کلیدی انجام دهد، با استفاده از کلمه کلیدی در عنوان صفحه ،URL ، مسیر فایل تصویر و در متن alt تصاویر و استفاده از کلمه کلیدی به عنوان متن لنگر در لینک دادن به صفحات خارجی.

هنگام بهینه سازی صفحات وب خود، به یاد داشته باشید که ارتباط کلمات کلیدی مهمتر از چگالی کلمات کلیدی در SEO است. البته گروه بندی کلمات کلیدی دستی می تواند بسیار وقت گیر باشد. برخی از ابزارهایی که در این زمینه ممکن است مفید باشند، عبارتند از Keyword revealer، که درست مانند یک ابزار کلیدی جستجوگرهای SEO کار می کند، و به شما پیشنهاداتی را که قبلا به گروههای مربوطه داده شده، ارائه می دهد.

Post Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *